Branding

482525_110026835872315_1219094813_n.jpg

Branding-ul este unul dintre cele mai importante aspecte pentru orice companie, mare sau mică. O strategie de marcă eficientă constituie un avantaj major pe pieţele tot mai competitive. Dar ce anume defineşte mai exact termenul de „branding”? Cum influenţează acest concept o companie mică precum cea a dumneavoastră?

Pe scurt, marca este promisiunea pe care o faceţi clienţilor. Prin aceasta le comunicaţi la ce să se aştepte de la produsele şi serviciile oferite, scoţând în evidenţă oferta dumneavoastră în raport cu cea a companiilor concurente. Marca rezultă din ceea ce sunteţi, ceea ce vreţi să fiţi şi percepţia clienţilor privind compania dumneavoastră.

Sunteţi rebelul inovator în domeniul dumneavoastră de activitate? Sau o companie experimentată, de încredere? Oferiţi produse de înaltă calitate, la preţuri ridicate sau cu o valoare ridicată şi preţuri mici? Nu puteţi fi ambele şi nu puteţi oferi orice pentru oricine. Cine sunteţi ar trebui să se bazeze într-o oarecare măsură pe ceea ce clienţii dumneavoastră ţintă doresc şi au nevoie să fiţi.

Elementul central al unei mărci este logo-ul. Imaginea mărcii se reflectă în pagina de internet, ambalajele şi materialele promoţionale, pe care trebuie să apară logo-ul companiei dumneavoastră.

Strategie şi valoare de marcă

Strategia de marcă se referă la cum, ce, unde, când şi cui doriţi să transmiteţi mesajele legate de marca dumneavoastră. Locul în care vă promovaţi produsele face parte din strategia dumneavoastră de marcă. La fel şi canalele de distribuţie, dar şi ceea ce comunicaţi la nivel vizual şi verbal.

Un branding consecvent, strategic creează o valoare de marcă ridicată, adică acea valoarea adăugată pentru produsele şi serviciile companiei dumneavoastră care vă permite să stabiliţi un preţ mai mare pentru produsele mărcii decât cele identice, dar care nu beneficiază de branding. Cel mai elocvent exemplu în acest sens este Coca-Cola în comparaţie cu o băutură acidulată obişnuită. Deoarece şi-a construit o valoare de marcă puternică, Coca-Cola poate cere mai mult pentru produsul său, iar consumatorii vor plăti mai mult pentru acesta.

Este esențial să apelăm la o echipă de specialiști pentru a crea un simbol, un însemn care să reprezinte produsul/ compania și să fie elaborat eficient și operativ pentru a transmite un mesaj corect, clar și concis publicului larg și totodată să fie o garanție a calității.